torsdag 3. februar 2011

Safari

I dag kom jeg hjem fra Safari. Jeg fikk en annen guide denne gangen, svigerfaren til min første guide. Han var også veldig flink og hyggelig, men han var jo litt eldre så han var litt mer guide og bare guide i stedetfor kompis slik som Derek var.:)

Siden det er regntid nå var det vanskelig å se så mye dyr. Vanligvis når det ikke er regntid trekker alle dyrene til vannhullene for å få vann. Det er derfor enkelt å se alt rundt disse stedene. Men nå har de tilgang på vann flere steder og det er derfor vanskelig å finne dem. Men jeg hadde jo ingen safari å sammenlikne med så jeg er fornøyd.

Vi så det meste, men i motsetning til i andre sesonger så måtte vi kjøre rundt å lete etter dyrene. Vi fant en del, men fant ikke leopard og gepard. Disse får jeg jo se igjen på Harnas slik som sist, men hadde vært gøy å se dem i det ville.

De største høydepunktene var elefant, neshorn og løver. Da jeg oppdaget elefanten trodde jeg først det var et fjell. Jeg har aldri sett noe så stort. Jeg har jo sett sirkuselefanter, og elefanter på tv og på bilder, men jeg hadde aldri sett for meg en SÅ stor elefant. Jeg tok mange bilder, men bildene viser heller ikke hvor stor den faktisk var.

Jeg så tre neshorn. Først et alene og så en mor med en søt mindre en.:)
Vi så non løver i går, men de var vanskelig å se fordi de lå under et tre gjemt i gresset.
Men i dag da vi skulle kjøre hjemover møtte vi på en hel gruppe på 8 stk på veien. Det var helt utrolig. Så det var en god avslutning.

Jeg har hatt en kjempefin tur med mye nye opplevelser.:) Nå er jeg tilbake på Chameleon og skal bli kjørt til Harnas i morgen. Det er faktisk 10 norske her som skal til Harnas så det er sprøtt.
Selv om Harnas blir bra kunne jeg godt tenke meg et par netter til herpå Chameleon for menneskene her er fantastiske.:) Jeg storkoser meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar