mandag 21. februar 2011

geparder, rideturer ++

Nå er det nesten en uke siden jeg blogget sist så mye har skjedd siden sist. Jeg kan ikke engang huske alt her og nå.:P Men... det mest fantastiske av det som har skjedd er nok rideturen i bushen og ettermiddagen hos 7 ville geparder. Vi hadde ridetrening den ene dagen siden det er Afrikanske villhester, og var på ridetur dagen etter. Den rideturen er vel noe av det mest fantastiske jeg har gjort her nede. Gallopp i bushen på disse hestene er helt herlig.

I dag var jeg på Research og vi var ute og lette etter Duma og Pride(geparder som er satt ut). Pride fant vi ganske kjapt, men Duma var ikke lett få tak i. Når vi endelig fant henne skjønte vi fort hvorfor. Hun lå under et tre og tygde på en diger antilope som var temmelig fersk. Jeg stod der og beundret henne, hørte på lyden av skikkelig gafling gjennom kjøtt og bein, og jeg var rørt til tårer. Det var helt fantastisk å se at geparden som var sammen med mennesker i en innhengning forrige gang jeg var her nå er ute i det ville og lever som en skikkelig gepard.

Ellers har det kommet nye folk igjen, nok en gang en del norske. På lørdag i lunsjen var meg og Sebastian fra Danmark i rampehumør. Han ville kaste meg i bassenget, og jeg synes det hørtes digg ut så det endte med at vi slukte lunsjen og hoppet i bassenget som er fullt av grønt gugg og ikke renset på en goood stund. I dag var Seb syk så håper det ikke var bassenget.:P

På kvelden var det grilling og ja Ronnie, stickbread! :) Pinnebrød er så godt!!! Meg og Mette fra Danmark var rusa på cola etter en colaboks så vi fant ut vi skulle drive baren. Så vi kastet ut Johannes the barman og tok over baren. Det er en av de gøyeste kveldene jeg har hatt her. Vi lo så mye at jeg har vondt i magen enda.:)

Nå skal jeg opp til vår lille landsby og spise middag. Heldigvis er det noen som har bursdag i dag slik at vi får kake.

I morgen er siste arbeidsdag, og onsdag min fridag og siste dag til å være med dyrene.:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar