søndag 13. februar 2011

En fantasisk helg..

Denne helgen har vært helt herlig.. De nye frivillige kom på fredag, og denne gangen var det danskene som kom i flertall. Men de norske er fremdeles i omtrent 60%.

I går hadde vi Harnas olympic games. Hvert lag betale 500 namibin dollar som gikk til innekt til en barneskole i Gobabis. Disse barna stilte også med et lag.:) Denne skolen har bare et lite rom og ingenting å sitte på og ingen materiell, kun elevene og læreren. Det var en utrolig morsom dag med 10 forskjellige aktiviteter vi konkurrerte i. I tillegg til pengene fikk også skolen skrivebøker og malesaker ++ av Harnas. Det var en utrolig gøy dag, vi var med å støtte en god sak, vi ble enda bedre kjent og det var faktisk veldig godt å gjøre noe litt annet.

Etter konkurransen spilte vi rugby og for dem som har sett eller kjenner Schalk vet dere kanskje hvordan kroppen min kjennes ut i dag etter å ha blitt taklet av han. Men moro er det! Etter det spilte vi frisbee, men jeg liker ikke selve skjeinebrettet som vi kaller det.:) Det er hardt å kan jo ta livet av meg.

I dag er det søndag og siden de her er kristne er det hviledag. Så det eneste vi gjør av plikter er mating av dyrene. De som vil går i kirken, og ellers koser vi oss bare med dyrene. I kveld blir det paintball så det blir jo spennende.

Jeg var i kirken i dag slik som forrige søndag, og jeg kommer til å dra neste også. Det er virkelig spesielt og en fin opplevelse. I dag ble det faktisk litt mye for meg så jeg begynte å gråte når vi sang Amazing Grace.. Det høres kanskje rart ut, men alt ble litt overveldende for meg. Det å sitte i en slik nydelig åpen kirke fylt med San folk i bushen i Afrika og synge akkurat Amazing Grace gjorde noe med meg.

Ellers har det vært action her... en av løvene kom ut på fredag, og den fikk tak på villsvinet vårt. De fikk inn løva, men villsvinet hadde fått revet av brystet og den skalv av smerte. Siden villsvinet er en del av Harnas lot de ikke løva ta han så de måtte skyte han, og vi vil derfor h begravelse av villsvinet i morgen.

Dessverre så blir det en dobbel begravelse. De som har vært her kjenner nok hunden Tara. Hun har oppfostret de fleste løvene her, og for en liten tid tilbake ble hun angrepet av løva Elsa. Hun har blitt operert og var på vei oppover igjen, men i går gav hun opp. Og det tristeste er at mens vi lekte og hadde det gøy gikk hun bort for å dø. Så dere kan tro at de som er animal caretaker har fått gjennomgå av Frikkie("sjef").

Ellers koser jeg meg fremdeles med børsting av geparder og koser meg stort med bavianene. Dessverre vil de veldig gjerne inn i BH min fremdeles, men der går grensen. Har noen morsomme bilder av akkurat det. Og i dag fikk jeg et skikkelig tungekyss. Hehe... raringer. Og til slutt, jeg har fått adoptere en hund, vi er veldig close.. men slapp av, skal ikke gjøre det. Men er et privilegum at de faktisk vil la meg adoptere den for den har litt av en historie. Men den får dere en annen gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar