torsdag 27. august 2009

Rett og slett besatt!

Jeg har jo alltid vært veldig dyrekjær.. men jeg tar helt av gårde... jeg kjenner inni meg at jeg blir så engasjert og for tiden provosert at jeg holder nesten ikke ut.

Min nye greie er å lese bøker om dyr... jeg vet jo masse fra før, men det er alltid noe nytt å lære. I forrige uke fikk jeg vel 6 nye bøker og 2 DVD`er i hus, kanskje ikke rart jeg bare har 75,- igjen på kontoen etter en måned med bare halv lønn pga. litt ekstra ferie. Jeg har iallefall kjøpt en bok om alle hunderasene i verden, en om å forstå hunden(selv om meg og Lucas forstår hverandre veldig godt.:)), en om katter, en om chinchillaer og en om kaniner. Den boken om katter er utrolig bra og inneholder alt! Jeg ble litt overrasket da jeg bladde gjennom kaninboka og kom til siste kapittel som het: "Avlivning og slakting". Eh... ikke helt det jeg hadde forventet meg, og ikke helt det jeg ønsket å lære mer om.:P

Og så har jeg kjøpt ei bok om dyrenes frigjøring som egentlig er ei veldig gammel bok, men som er veldig aktuell enda som går på dyr og kjøttproduksjon. Og.. ikke minst et hefte om Dyremishandling i sirkus. Når jeg skriver dette her slår tanken meg om hvorfor jeg plager meg selv på denne måten.. Jeg leser til øynene mine blir så fylt av tårer at jeg ikke kan lese mer.. Og da skal jeg ikke gå inn på følelsene mine rundt den omstridte pelsdyrmishandlingen... Vi mennesker er noen syke og onde skapninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar