onsdag 12. august 2009

Nytt hjem for både tobeint og firbeint!

Da vi flyttet inn i leiligheten kjøpte vi en ny leilighet til chinchillaene også. Det var vel forsåvidt et krav fra Håvar at enten måtte jeg kjøpe et mindre grisete bur, eller så måtte de ut!! (Han er litt streng av og til.) Så da kjøpte jeg et helt fantastisk bur. Det var så dyrt at det skal jeg ikke skrive noe om, men så er det skikkelig kvalitet, veldig stødig og stabilt, det har en uttakbar skuff til å å dra ut når jeg skal gjøre rent, og det er også en slags rist jeg kan putte inn hvis jeg ikke vil ha ut dyrene mens jeg gjør det rent. Og det beste av alt er at det er en veldig dyp bunn, og i tillegg noen blanke plater til å sette langs bunnen av buret for å unngå alt sølet som Håvar ikke ville ha noe av. Jeg fikk med både hus, matskål, vannflaske og tre etg. i tre. Det eneste problemet var at disse treplatene jeg skulle sette inn ikke var tilpasset riktig. De manglet et innhakk for å passe i sprinklene. Så jeg tok frem handymanen i meg og sagde hakk(et litt vell stort hakk:P) i hver eneste plate. Og det var ikke bare, bare skal jeg si dere. For et slit!

For det første er jeg ikke sabla god til å sage, for det andre var det umulig å få satt disse platene mellom sprinklene for de var så stramme, og til slutt... Frida og Chico så dumt på meg mens jeg skreik og orka meg over dette helsiket.

Så nå sitter jeg her som et slitent svett slakt og beundrer mitt verk! Mine nå tilpassede plater har bare et tosifret tall skavanker, gulvteppet og stuegulvet er full av spon, glassplaten på stuebordet er ripet opp, og jeg har saget meg i låret! Men følelsen jeg fikk av å se den enorme gleden når de utforsket buret var absolutt verdt det! :D For noen søtinger de er!! :D

2 kommentarer:

  1. Du er så flink! kan du ikke komme og innrede hos oss også!!!

    SvarSlett
  2. Haha! Er det Julie som trenger nytt hus?:)

    SvarSlett