mandag 16. mars 2009

Seriestart 2009!

Endelig var 15. mars der! I går dro vi en gjeng tidlig til Drammen for å lade opp til årets første kamp. Det var ikke helt det samme å gjøre dette i en by som Drammen, og heller ikke uten vår musikk. Bortesupporterne hadde en forferdelig trist sportspub som jeg ble i skikeklig dårlig stemning av, så mens vi ventet på bussene med Kristiansandere entret vi Sir Winston, Unionens pub. Unionen var faktisk kjempehyggelige og vi ble tatt godt inn i varmen. Det var faktisk ikke en eneste frekk kommentar og få. Også bartendenderen sa at alle som kom i bussene fikk lov å komme inn siden vi var Start. :) Så det var koselig det! Men.. dette tjente han garantert veldig mye på. Det skjønte vi iallefall når min kollega og Drammenser Dan på sin andre ølrunde gikk med et startflagg rundt seg og måtte betale mer enn når han var helt anonym. :P Morsomt! Og nå har jeg også vært med på å støtte Godsetunionen med å tippe hele kupongen deres for 2009. 

Men etterhvert gikk vi tilbake til den stygge sportspuben som nå var mye finere når den var fylt med gult og svart. Noen av godsetfolkene hadde også turt å sette sine ben her, og trodde de kunne være frekke og spydige. Men der tok de feil! Ingen ypper med meg når jeg står på bordet i startdrakt og synger!:) Så det varte ikke lenge før de skjønte at de var tapt og gikk slukøret ut av puben. Hoho! Må også si jeg er utrolig imponert over Dan sin opptreden! Han stod også på bordet og sang og pekte. Ikke noe særlig fotballgutt du liksom, neste gang er du med på kampen og!

Så var det endelig tid for kamp... pga. en tidlig seriestart med masse snø og is hadde Marienlyst bare tre sider. Vi var vel mellom 400-500 bortesuppportere og det var et sykt bra trøkk! Jeg hørte faktisk aldri unionen en gang. Og for en kamp det var... det var så utrolig godt å se det spillet. Jeg hadde vært livredd før kampstart, men det var utrolig digg å s
e at dette vil gå bra. Hvis de fortsetter sånn så vil denne sesongen bli utrolig gøy. Dessverre raknet det på slutten, og jeg var livredd for at nå som i hele forfjor gjør Godset det de pleier å gjøre mot oss. Brekker oss på slutten. Men, det gjorde de ikke. Vi hadde ikke hatt ledelsen to ganger i lpet av kampen av ingen grunn. Og det er utrolig betryggende å se at Start igjen klarer å score på overtid, det er så utrolig viktig!

Men, jeg skjønner jo at jeg har et stort problem angående mitt temperament når det gjelder det her. Med usaklige og barnslige kommentarer mot meg etter noe sånt så klikker jeg rett og slett totalt! Skal ikke si noe mer enn det fordi det er veldig harry. Men jeg får rett og slett vondt av å se disse kampene. Jeg burde egentlig sluttet med deg... hmm.. lurer på om jeg skal begynne å se på golf i stedet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar