tirsdag 3. mars 2009

Disneygøy

I dag har jeg hatt en veldig effektiv dag egentlig. Jeg har fått gjort alt jeg skulle uten å trene :P og pugge fransk. Men jeg har fått fylt ut reisepapirer, gjort rent og varmt på rommet til Marlin, laget Quiz til Trysilturen og hatt både Kanein, Chico og Frida ute leeeenge. Så nå bør alle være fornøyd.

Mens vi alle fem var effektive og fornøyd hørte vi på disney musikk... og det finnes ikke bedre, finere eller mer storslagent enn det. De virkelig gode klassikerne har så utrolig mye med seg både av tegninger, handling, budskap og ikke minst musikken. Favoritt disney musikken min er uten tvil alt fra Pocahontas, Lion King og Brother Bear selv om jeg liker best å synge "Det er min drøøøøøøøm" fra den lille havfruen. Men greia er at den må være på norsk, det må være Sissel Kyrkjebø og den må være sammen med Marlin. Så fra i morgen kan jeg begynne å synge den igjen, og det blir kos. Hmm.. nå glemte jeg Beauty and the beast, og reflection fra Mulan.. Og Tarzan! Klarer ikke velge... og det fine med det er at det trenger jeg ikke!! :D Jeg kan høre på alt!

Men det er ikke bare musikken. Mange av disney filmene er så ufattelig morsomme. Det er alltid en eller annen merkelig figur som er helt dust, spydig eller bare rar. Men.. ingenting er morsommere enn siste scene fra Brother Bear. Det er faktisk det morsomste i hele denne verden! Jeg testet dette på Jeppe for en stund siden og tror det funka sånn tålig bra på han og. Og vet at Andreas er helt enig med meg. Første gang jeg så denne filmen var med Andreas og jeg tror faktisk vi holdt på å dø av latter alle de 5 gangene vi så samme scenen. Og det samme skjedde den gangen vi leide filmen for å kunne se scenen en gang til. Så etter å ha hørt på all Brother Bear musikken måtte jeg bare se på denne før jeg la meg.

Morsomst i verden, sjekk den siste scenen hvor de speiler seg:
http://www.youtube.com/watch?v=O3UQH6kgyVg

1 kommentar:

  1. søta! tihi! Ej og Nina såg Robin Hood i går vi :)

    SvarSlett