onsdag 9. juni 2010

Gymbag

I dag har jeg ledd av gymbag. Jeg satt nok en gang på T-Banen og fikk være vitne til en gjeng ungdomsskole elever som skulle på skolen. Jeg stusset på at alle var så sporty og hadde med seg treningsbag på skolen, og kom plutselig på at det var jo selvfølgelig en gymbag de hadde med seg, og klasse 10a hadde selvfølgelig gym på timeplanen.

Jeg måtte le litt for jeg hadde helt glemt at det fantes gym. Jeg hadde helt glemt de gøyeste timene på skolen, og jeg skulle egentlig ønske at jeg fremdeles hadde gym. Og da påtvunget i arbeidstiden.:)

Jeg satt og tenkte, og hadde også glemt de dagene man måtte stresse med seg en svær bag på skolen, og for et styr det var de dagene man glemte gymbagen og fikk anmerkning. Spesielt irriterende var det når man hadde pakket den klar, men likevel ble den glemt. Når den stod der klar med en reklame T-skjorte, sko(jeg hadde ikke de blå håndballskoene) og shorts. Det var jo også spesielt digg at som regel når man skulle pakke bagen kom man på at den hadde stått fra forrige uke. Når det føltes som om nesehårene visnet av den sure stanken av et ett ukers gammelt vått håndkle som hadde forpestet seg i den trange bagen og satt fukt og lukt i alt som var i den. Og da var det kanskje bare greit å ha glemt den.

Og gymbagen skulle jo også være litt kul. Man kunne jo ikke ha en sånn sliten bombebag, den måtte ha litt stil. Og jo eldre man ble, jo tungere ble bagen. Jo eldre man ble, jo oftere kom man for sent til neste time pga. laaang tid foran speilet i garderoben.

For de som ikke syntes gym var spesielt moro, og for de litt mer kreative fantes det mange morsomme unnskyldninger. At lærere på ungdomsskolen i en alder av 50 år gikk på unnskyldningen(eller tillot) om at man hadde mensen og ikke turte å dusje med de andre er jo like morsomt enda, og sikkert fremdeles en slager. (Og lærerne gidder vel ikke bry seg etter flere år med det samme maset.:P)

Nei, det var tider det. Gym og gymbag.:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar