lørdag 22. mai 2010

Vil din hund bli blodgiver?

Denne uka så jeg en annonse hvor Smådyrsklinikken ved Norges Veterinærhøgskole søkte blodgivere. Jeg har faktisk aldri tenkt på at dette også selvfølgelig er et stort behov, og ble veldig glad når jeg så den annonsen. Det er jo helt fantastisk at det finnes en slik blodbank, og det er veldig betryggende for oss hundeiere om det noen gang skulle skje noe.

Jeg skulle gjerne tatt med meg Milo, men så at blodgiverne måtte veie over 27 kg så Milo veier 20 kg for lite.:) I tillegg må de:
  • være mellom 1 og 5 år
  • kun ha oppholdt seg i Norge og Sverige
  • skal ikke ha hatt valper
  • ha et rolig temperament
  • være tilsynelatende frisk(bekreftes ved klinisk undersøkelse og blodprøve.)
Som blodgiver får hunden din jevnlig helsesjekk med blodprøve så lenge den er aktiv blodgiver og mottar en sekk med fôr hver gang den gir blod.

For å gjøre din hund til blodgiver kontakter dere Lotte Poulsen (Dyrepleier ved Norges Veterinærhøgskole) på tlf: 22 96 49 10, eller på mail blodbank@nvh.no.

1 kommentar: