torsdag 26. november 2009

Nytt tiltak for min helse

I dag har jeg tatt et kjipt steg for å pleie helsa mi. Jeg har vært så mye syk det siste året at det burde ikke vært mulig. Jeg har hatt mye problemer med både lungene og infeksjoner i luftveiene. Jeg er jo opprinnelig allergisk mot katt, og gikk tidligere på en sånn nesespray for å løsne opp i bihulene. Den gangen jeg fikk vite at jeg var allergisk hadde vår aller godeste Knerten akkurat fått kattunger. Legen sa vi måtte kvitte oss med katt, men jeg nektet selvfølgelig, og vi syntes legen var teit.:) Dette er veldig mange år siden, og vi gjorde ingen tiltak selvfølgelig. Og jeg ville gjort akkurat det samme i dag.

Men den dag i dag så jobber jeg 4 timer annenhver lørdag på huset til dyrebeskyttelsen hvor det er rundt 60 katter. 60 katter gir nok helt sikkert litt mer allergi enn en. :) Så i dag har jeg tatt det steget at jeg har tatt en pause som frivillig på huset. For det første er jeg veldig lei av at jeg hele tiden må melde avbud på vaktene mine fordi jeg er syk. Så jeg vil bli helt frisk før jeg kommer tilbake. Og for det andre så skal jeg ta en pause for å se om dette gjør noe med helsa mi. Jeg husker at jeg sleit ekstra mye med lungene etter jeg var der sist, og det er ikke bra. Legen sa den gangen at allergien kunne utvikle seg til astma, og jeg er redd for at det er det som holder på å skje.. eller noe annet. Men.. poenget er... jeg tar pause..:( Ånei.. alle de søte fine pysane...:( Unnskyld!!!

Ellers har jeg i dag klart å ha hjemmekontor sp jeg har fått jobba litt igjen. Antibiotikaen funker som bare det, men jeg har bevisst ventet med å ta dagens pille til etter jeg var ferdig med å jobb fordi jeg vet jeg blir dårlig av den. Men... nå er det dags.

1 kommentar:

  1. jeg syns det høres fornuftig ut. finnes det ikke andre organisasjoner for dyr du kan hjelpe? som ikke har så masse søte pyser...

    SvarSlett