onsdag 25. november 2009

Plagsomheten selv og antibiotika

Nå har jeg vært så mye hjemme med sykdom at Milo har blitt totalt avhengig. Jeg kan ikke gå et sted uten at han går i beina på meg, og han kan ikke engang leke med lekene sine på gulvet, men på meg.:P Han er verdens søteste og jeg sliter når han piper til meg og setter hodet på skakke og liksom sier: "Hva har jeg gjort for å fortjene dette?" Så i dag kjører vi en streng linje.. og dette kan han egentlig fra før så vi satser på at dette skal gå bra.:) Akkurat nå er han flink og ligger i sengen sin og gnager på tyggebeinet.:)

Ellers begynte jeg på antibiotika i går. Det er jo sånn at man bør lese pakningsvedlegget når man begynner på noe medisiner. Så jeg gjorde det. Og jeg startet med punkt 1. Hva legemiddelet er og hva det brukes til. Så leser jeg.. "gis mot infeksjoner i urinveiene og livmorhals, f.eks chlamydia og gonorè." Jeg ble litt vel overrasket og tenkte bare: Hvilken diagnose er det egentlig jeg har som legen ikke tør å fortelle meg!? Men så kommer det til slutt... "samt når pencillin ikke er egnet, f.eks øvre luftveisinfeksjoner og ørebetennelse." Puh.. da kunne jeg puste lettet ut og ta pillene med god samvittighet og ta knekken både på luftveisinfeksjon, ørebetennelse, chlamydia og gonorè! :D

2 kommentarer:

  1. Hahahahahahahahaha...du måtte vel ha tatt noen andre tester for å finne chlamyduia og gonorè!?? eller har du vært helt i koma og ikke vet hviltke tester legen har gjort!?!?... lol..

    SvarSlett
  2. Hehehe, du er søt du Marit! Håper antibiotikaen funker greit og at du endelig kan bli frisk. Teller jo ned dagene til julebordet vårt, skal bli ordentlig koselig å catche up igjen :) Klem fra oss

    SvarSlett