mandag 26. september 2011

jenter, vi har tapt!

Jenter.. vi har tapt.
Jeg har alltid vært beinhard på at vi skal få gjøre hva vi vil. Bevege oss hvor vi vil. Kle oss slik vi vil. Vi skal bevege oss fritt rundt uansett når på døgnet, og være trygge.

Når jeg flyttet til Grønland svarte jeg hardt tilbake på kommentarene jeg fikk på nattestid. Ingen skulle få snakke slik til meg eller til andre. Når jeg har vært ute så går jeg hjem, for jeg skal få lov å bevege meg fritt der jeg vil.

Men vi lever jo ikke i en slik verden, jeg har jo innsett at det kan være smart og trå litt varsomt. Så.. etter lang tid har jeg skaffet meg alarm, og funnet ut at det er smartest å ta taxi for å komme seg trygt hjem. Men der tok jeg feil.

På lørdag lærte jeg at heller ikke i taxi er man trygg. Og det skremmer meg noe veldig. Vi har tapt fullstendig. Vi kan ikke annet enn å holde oss hjemme.

Og til dere som er så forbanna idioter og mener at det er jentenes feil. Hadde jeg stått ansikt til ansikt med deg nå så hadde jeg smelt deg rett ned. Dette ligger ikke på jentene, det er kun et sted det er en feil her og det er i det syke, syke hodet til disse forbanna idiotene som oppfører seg slik som de gjør, kalde, egoistiske og følelsesløse.

Som jeg har skrevet for ikke lenge siden, en handling, en setning, en ufin oppførsel fra disse idiotene er kanskje ingenting for dere, men for de dere påfører dette sitter det for alltid. Ødelegger personer, roen, tryggheten og liv gjør dere. Jeg hater dere, alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Det som irriterer meg er at den norske stat ikke foretar seg noenting for å gjøre byen trygg igjen! De kunne ha økt politiets nærvær i helgene, de kunne hatt strengere straffer på voldtekter, de kunne hevet forbudet mot pepperspray. I stedet sitter de på gjerdet og lover gull og grønne skoger, mens venninner av meg har begynt å armere seg med kniv! Det er ikke en sånn verden vi vil ha ffs!

    SvarSlett