fredag 9. september 2011

din sterke kraft

Har dere tenkt over hvor mye makt og kraft du som enkeltmenneske har mot andre mennesker?

Hva du sier og gjør, hvordan du handler og oppfører deg påvirker de rundt deg kraftig. Er det ikke rart at en annen person med sin kraft faktisk kan ta all din kraft ut av deg? Jeg synes det er veldig, veldig skremmende.

Jeg tror aldri vi vil være klar over hvor mye makt vi har over hjertet og energien til et annet menneske. Selv om vi har vært offer for et annet menneskes kraft tror jeg det vil være vanskelig å vite hvor mye man faktisk kan påvirke noen. Hadde man visst hvor mye ødeleggelse man gjorde hadde man jo aldri gjort det, hadde man?

Det er selvfølgelig forskjell på det å ta energien eller ødelegge hjertet til noen, men det er uansett skremmende at jeg som en liten meg har denne makten. Tenk at lille meg kan komme inn i et rom og dermed trekke all energi og glede ut av en annen person. Det er jo helt grusomt... Det er også skremmende at min oppførsel kan ødelegge et hjerte, et liv og en personlighet. Jeg har faktisk all makt til å ødelegge fremtiden til en person. Og denne makten er så altfor lett å bruke. Og har vi brukt den går vi mest sannsynlig uvitne videre uten å ane hva man har gjort og hvordan dette vil prege livet til et annet menneske og alle rundt dem.

Vær forsiktige, trå varsomt... et menneskes liv er så verdifullt og så sårbart.. Prøv å les dem rundt deg. Et unnskyld, varme og omtanke krever så lite av oss, men krever så altfor mye av dem som ikke fikk det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar