tirsdag 18. januar 2011

Tilbake til Harnas

Jeg skulle vente med å blogge om dette til alt var klart, signert og betalt. For slik jeg kjenner meg selv planlegger jeg masse greier, skriker det ut og så blir det ikke noe av. Men like før jul klarte jeg endelig å bestemme meg, jeg har signert det som skal signeres, betalt det som skal betales. I forrige uke tok jeg vaksiner, og jeg er nå klar for å dra tilbake til Afrika, til Namibia, til Harnas. Og ikke nok med det, det er under to uker til jeg drar, og jeg drar alene.

Forrige gang jeg var her var sammen med Ronnie som jeg så gjerne skulle ha hatt med meg også denne gangen. Det gjør rett og slett vondt å dra uten han. Men dette tidspunktet var for bra for meg til å gi slipp på. Og alle som virkelig kjenner meg vet at dette er noe jeg trenger sårt. Etter et hardt år hvor endelig ting har begynt å lande og å roe seg trenger jeg et avbrekk hvor jeg kan koble av alt av bekymringer og tanker om det som har vært. Jeg trenger å leve, jeg trenger å bruke all min tid på opplevelser og verdifulle øyeblikk med min store lidenskap, dyr, dyr og enda flere dyr.

Jeg skal i en måned få observere og studere Afrikas villdyr og deres adferd, jobbe med tillit og connections... og få enda mer å sette pris på, og ikke minst gråte over når jeg kommer hjem.

Jeg skal tilbake til Afrika dere...:) Så om ikke lenge kan dere nok en gang følge meg på nye eventyr, og jeg lover å blogge oftere da enn jeg har gjort den siste tiden.

(Til dere som har tenkt å stjele hunden min, overta vennene mine, gjøre innbrudd i leiligheten osv. Bare glem det, alt er fikset og i trygge hender.:P)

1 kommentar:

  1. Jeg elsker Harnas!!:) Jeg vil også tilbake, og jeg skal det en dag!:)

    SvarSlett