onsdag 14. juli 2010

ferie!

Nå har jeg en vanvittig etterlengtet ferie! Dessverre klarer jeg ikke legge fra meg jobb så prosjektet som burde ligget igjen på jobb er det siste jeg tenker på før jeg legger meg, og det første Jeg tenker på når jeg står opp.

Men jeg prøver å glemme jobb så godt jeg kan. Og det er faktisk ikke vanskelig å nyte sommer på sørlandet. Ferien var så etterlengtet at jeg koser meg både med sol og regn. Sol og sommervær er selvfølgelig å foretrekke, men jeg prøver å kose meg også med regn. I stedetfor å bruke tid og energi på å klage på været setter jeg meg ut under taket med en kopp te og lytter til trommingen på taket. Men jeg skal vel innrømme at det ikke er like koselig dag etter dag.

Jeg har foreløpig vært heldig med været og har hatt god gammel sørlandssommer. Jeg har drukket cb og hvitvin på fiskebrygga en nydelig lørdagskveld og kost meg med is på brygga på dagtid mens jeg har beundret båter og sommerglade sørlendinger.

Jeg har gått gjenom høyt gress og badet i aurebekksvannet, og nyter nå sola på hytta. Både meg, milo og lukas ligger sløve og bedagelige på det varme fjellet og trekker inn lukten av sommer, alle tre med fuktig hår og pels etter et deilig bad i fjorden. Jo, i noen øyeblikk skal jeg vel klare å stenge ute jobb og storbystøy, og nyte sørlandssommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar