tirsdag 19. juli 2011

Thank you Goeters...

Da jeg tok farvel med Goeters da jeg forlot Harnas var det uendelig trist og tårevått. Han var gammel og skrank, og jeg visste at det var veldig usannsynlig at han fremdeles ville være der om jeg noen gang kom tilbake.

Dessverre tok det enda kortere tid enn jeg forventet. I dag fikk jeg den triste nyheten om at han var gått videre til "Cheeta Heaven". Det er så utrolig trist, men likevel var hans tid inne og jeg tror han har det mye bedre der han er nå. Selv om han klarte seg fint levde han ikke lenger som en gepard burde leve, han var tross alt den eldste geparden i verden. Og den beste..

Jeg er uendelig glad for at jeg fikk gleden av å tilbringe tid med Goeters ved to besøk til Harnas. For dem som ikke har møtt han eller tatt dere tid til å oppleve gleden ved forholdet man kan skape med et dyr er det kanskje vanskelig å forstå, men dette er en tung dag, og veldig trist.

Jeg er virkelig glad for at jeg fikk møte Goeters. Verdens eldste gepard, et nydelig dyr og en fantastisk sjel. Goeters har gitt så mange mennesker så mye glede. For meg var han terapi.

På min siste reise var jeg sliten, og jeg trengte å komme meg bort.
Goeters gav meg fred. Han gav meg ro i sjelen. Han gav meg lykke. Følelsen jeg fikk av å være sammen med han, tilbringe tiden min med han og ligge inntil han var ren ro og lykke. Jeg ville ikke være noe annet sted enn akkurat der. Han var mitt Harnas.

Goeters var gammel, og var veldig slapp på dagtid når sola steika som mest. Og for det meste når vi tilbringet tid sammen lå vi side om side mens jeg sang "Tir na noir", "Den finaste eg veit" og "Når du sover" for han mens jeg kjente på den gamles tunge pust.

Takk for alt min kjære Goeters... du har gitt meg utrolig mye og gitt meg nydelig "moments" jeg aldri vil glemme. Takk for alt du har gitt oss alle av gode øyeblikk, purring, kunnskap og terapi. Du har gitt menneskeheten mye lærdom. Jeg vil fortsette å tenke på deg når ting er vanskelig.

"Du er fri når du sover..."
Run free in Cheeta heaven..

http://www.harnas.org/wp-content/uploads/2011/07/The-Passing-of-a-Legend-Goeters.pdf

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar