torsdag 14. juli 2011

Hvorfor, hvorfor, hvorfor!!???

Jeg blir så trist. Jeg får så vondt. Og det er så ubegripelig.

Hva er det som får et menneske til å gjøre sånn som dette.

Gang på gang leser vi om katter som er satt ut for å dø... den ene metoden verre enn den andre. I dag leste jeg denne artikkelen:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10088433

Jeg kan virkelig ikke fatte hvordan noen klarer å leve med det, eller ha samvittighet til å sette deres dyr ut i døden.. sette dem ut til å sulte i hjel, fryse i hjel, eller dø av varmen. Noen setter dem i søpla, på trafikerte veier, andre i skogen. Noen binder dem levende fast i stein og kaster dem i vannet... hva i helvete er det som skjer!!?? Det er så sykt og så kvalmt...:( Jeg kan helt klart si til alle dere som gjør sånn som dette at jeg hater dere.

Ferier og spesielt sommerferier er tiden hvor de fleste hjelpesentere hos dyrebeskyttelsen rett og slett blir overfylt. Det er utrolig trist og vondt. Stakkars vesle små skapninger.. Heldigvis finnes det hjelpesentre og frivillige som jobber for disse stakkarene. Men det skulle ikke vært nødvendig for hjelpesentere i det hele tatt. Hjelpesentrene burde vært tomme og de frivillige burde ikke hatt arbeid der å gjøre.. men slik er det dessverre ikke, og vi ser det gang på gang.:(

Takk til alle dere andre som jeg vet elsker dyrene deres og gir dem et godt liv, og til dere som tar vare på dem som ikke er like heldige...:(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar