onsdag 2. mars 2011

Changes....

Det har vært noen rare dager. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle bli så tullerusk av å være en måned i bushen. Det tok liksom to sekund å komme inn i rutinene i bushen, og så tar det evig tid å komme seg ut igjenog inn i de vanlige rutinene.

Jeg tror kanskje det er det at i Afrika var det ikke rutiner. Jeg levde ikke etter rutiner, jeg levde etter Africa time og jeg levde i nuet og tok hvert øyeblikk som det kom. Nå må jeg på en måte tilbake til det gamle livet igjen. Jeg må legge meg på et tidspunkt, stå opp på et annet, jeg bør være ren og pen, jeg bør i grunn til og med sminke meg. Og jeg må rekke en masse før jeg må ta bussen til jobb, og jeg må for all del huske å sjekke når bussen går slik at jeg rekker den. Og helst ta den et buss-stopp tidligere slik at den ikke er stappfull med folk. Jeg har ikke startet med halvparten av det livet mitt innebærer her hjemme, og likevel er det mye rutiner å sette seg inn i.

Det er ikke bare rutinene som er annerledes, men hele måten å leve på. Kultur, vær og mat.. og alt rundt meg er annerledes. Ja, Afrika... jeg savner deg som om du var en kjæreste jeg elsket over alt som hadde dumpet meg hardt og brutalt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å komme over deg.


2 kommentarer:

  1. Marit!! Jeg begynner å gråte i nesten samtlige av innleggene dine hehe! Du skriver så jeg blir rørt ;-)

    SvarSlett
  2. Hehehe.. unnskyld.. det er virkelig ikke meningen.:) Men sier likevel takk for det.:)

    SvarSlett