tirsdag 23. februar 2010

Tips for god tannhelse hos hund

Jeg har virkelig gått inn for å slippe tannproblemer hos Milo. Han har hatt så mye rart nå, og jeg vil gjerne unngå store veterinærregninger på tenner, og en trist og stakkarslig hund. Så jeg har betalt en ekstra forsikring som går på tenner.

Nå er han også nesten ferdig med tannfelling så nå pusser jeg tennene hans en gang i uken med babytannbørste og tannkremen "Petosan".(Bare at tannkremen het noe så søtt var nok for meg til å kjøpe den!) :)
Jeg har også kjøpt noe som heter PlaqueOff. Det gir bedre tannhelse for hunder og katter. PlaqueOff er pulverliknende og fjerner tannstein, gir friskere tannkjøtt, motvirker plakk og hjelper mot dårlig ånde. Den er veldig enkel å bruke ettersom det bare er å strø bittelitt over maten en gang om dagen. Den kostet 315,- men skal være ganske drøy ettersom det er så lite som skal på hver dag.
Husk at det er ikke så lett å si fra om tannverk for den firbeinte.:)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar