onsdag 8. juni 2011

å være alene...

For et rot.
Aldri har jeg bodd alene. Siden jeg flyttet hjemmenfra har jeg bodd 5 år med venner og ex. Og i 5 år gått rundt og irritert meg over andres rot og prøvd å passe på mitt eget.

Nå har jeg bodd alene i 7 måneder og har aldri vært mer rotete! Det er ingen som skal sove i min seng så den trengs ikke å rees opp, det er ingen som skal være på soverommet mitt, sitte i stolene her, bruke garderobeskapet eller trenge å se hvordan gulvet ser ut så klærne mine kan være akkurat der det passer seg. Det er ingen som skal komme hjem til mitt frokostrot så det kan bare stå. Det er ingen som skal komme hjem til mitt resultat av en stressende middag. Og når jeg til slutt kommer hjem så ser jeg det ikke, for det er mitt eget rot.
Det er rotete, men det er DEILIG!!!

Det er rett og slett fantastisk å bo alene.:) Jeg kan rote så mye jeg vil, kun leve i mitt eget rot, har ingen andre ting eller gjenstander å irritere meg over. Jeg kan være for meg selv når jeg vil og se på hva jeg vil på TV. Jeg kan løpe rundt i trusa eller naken om jeg vil(noe jeg ikke pleier å gjøre) og synge så høyt jeg vil og ja... jeg er min egen herre.

Men samtidig så er det ingen her å komme hjem til etter en hard arbeidsdag, det er ingen sannsynlighet for å komme hjem til ferdig middag. Det er ingen her å se film med eller å prate vas med, og heller ingen armkrok i sofaen(Armlenet på sofaen begynner å bli litt slitt). Om jeg er trist og deppa har jeg heller ingen til å få meg opp igjen, og det er lett å bli en trist og ensom sutreguri. Med samboere kan man ikke det. Og det begynner kanskje å gå litt langt når jeg tar meg selv i å kile meg selv på ryggen før jeg sovner. Haha!

Nei... jeg vet ikke jeg.. er det DEILIG å være alene?
Vel, det er vel en del av livet, og for min del en veldig nødvendig del av livet. Jeg nyter det, men håper vel at det bare er et mellomstopp. Vil helst ikke måtte kile meg selv på ryggen for alltid, det hadde vært for kjipt.:)

2 kommentarer:

  1. Må huske på at du aldri e meir enn 5 minutt i frå en armkrok eller nåken å prate fjas med :) De e også bære 5 minutt til å sjå andre sitt "klesskap" og frokostrot ;)
    Og hvis de blir for gale, so e de også 5 minutt til nærmaste plass for å bli strykt på ryggen <3

    SvarSlett
  2. ååååhååååå... du er jo bare den søteste!!! Love you!!!

    SvarSlett