tirsdag 17. april 2012

tunge dager..

Da var det rettsak. Egentlig vil jeg ikke bruke min blogg og mine ord, mine tanker og energi på en massemorder. Jeg synes allerede han får altfor mye oppmerksomhet og mediedekning. Hans spill går akkurat som han ønsker og vi er alle brikker på hans spillbrett som går i hans favør.

Likevel så klarer denne saken å rive i alle følelsene i meg. Jeg føler hat, sorg, tomhet, savn og kjærlighet. Og mine følelser kan jeg bruke min tid og energi på å ta hånd om.

Med en gang det blusses opp i denne saken er jeg tilbake til min tid i elevorganisasjonen. Jeg er på sommerleir. Sommerleiren var årets høydepunkt, utenom Elevtinget da selvfølgelig. Men sommerleiren var noe vi gledet oss noe så enormt til. Engasjementet bruste, og vi skulle være sammen med gamle og nye venner. Det var bading, det var fotball, det var skolepolitikk og det var flørting. Når jeg ser videoklipp fra åpningen av AUF sin sommerleir 2011 ser jeg den samme gnisten i alles øyne. Det bruser.

At noen kan komme inn i en slik lykke og gjøre det om til et totalt helvete er så ubegripelig. At noe så fantastisk kan ende slik er ikke til å forstå.

Etter alle de bildene av Utøya som har blitt vist ser jeg fremdeles for meg vår sommerleir, vårt hus, vårt møtelokale, våre toaletter.. Jeg ser for meg mine venner i frykt, dødsangst og panikk. Og jeg føler på hvordan det ville vært å være der, oppleve det, og ikke minst miste mine nære venner som bare timer tidligere satt og nøt hvert øyeblikk fylt av intens lykke. Og jeg tenker.. det kunne vært oss. Og for noen av oss ble det også det.

Til alle mine gamle venner og bekjente fra Elevorganisasjonen.. jeg tenker på dere, er virkelig glad i dere, og dere vil alltid bety noe spesielt for meg. <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar