mandag 19. oktober 2009

Marit i Drammen!

På lørdag var jeg nesten et helt døgn i Drammen, og det er jo litt sykt! Meg i Drammen...:P
Men.. man skal ikke undervurdere Drammen, det er faktisk et ganske vakkert sted hvor det skjer mye rare ting. Og denne turens høydepunkt og mål var jo selvfølgelig at gode gamle Paal Christian Graf, Odd Steffi Graf, Steffi, Grafern, Steff, Steffeleff, lefsa.. ble gammel mann!

I følge Facebook eventet til steff så skulle det komme ganske mye folk, men vi synes de var ganske treige så vi lurte på om Steff egentlig hadde lurt folk eller fått folk til å sette seg som attending for at det skulle se ut som en veldig bra fest. Men de kom etterhvert! Og når de kom så var det så mange der at vi lurte på om de hadde blitt betalt for å komme, for vi visste ikke at han hadde så mange venner!:P Men en bra fest ble det og alle var Steff sine ekte venner.:) Og det oppstod mye morsomt, og mange morsomme samtaler. Men det gøyeste av alt var nok når Nansy ropte på meg hver gang hun hadde vært på do for at jeg måtte komme å kneppe knappen på buksa fordi neglelakken aldri ville tørke helt!

Deretter gikk vi på byen i Drammen, noe jeg hadde psyket meg opp til lenge. Man hører jo mye rart om disse Drammenserne, så jeg hadde utstyrt meg med jerntruse med hengelås, alarm og hårspray. Og faktisk så var det ikke så galt, det var egentlig ganske hyggelig og jeg klarte å virre rundt på så mye som 4 forskjellige steder og Dan fikk endelig vist en bitteliten del av Drammen.

Siden vi var Steffis overnattingsgjester skulle vi selvfølgelig ha nachspiel. Og jeg mått ta meg sammen her og fordi jeg pleier jo alltid å sovne. Men det gjorde jeg ikke, jeg ble en dårlig DJ i stedet, og Tore som faktisk sovnet først gikk det ille utover. I løpet av mine 3 år på NITH har jeg lært at man aldri må sovne først. Og om man gjør det må alt som kan settes på huden gjemmes! Tore slapp fint unna med et klovnefjes med vakre briller. Og jeg gjemte tusjen før jeg la meg til å sove.:D

Det er aldri kult å våkne opp i det som var en stor fest noen timer tidligere. Det lukter øl av de tusen ølboksene, og det som noen timer tidligere luktet digg og skulle drikkes fra disse boksene lukter nå helt gyselig og man kan ikke fatte at noen virkelig putter i seg det der! Det er kliss på gulvet, knuste glass, og er du heldig har du flaska som er brukt til askebeger langt oppi trynet slik at du som ikke røyker kan trekke til deg den herlige gamle askelukta. Når man da kommer seg opp og kjemper til seg litt balanse for å komme seg inn til speilet ser man at absolutt alt har forskjøvet seg. Sminken som en gang var på øynene ligger på kinnene, puppen som en gang var i BH`en har sklidd ut, og skjørtet som en gang dekket rompa ligger på magen. Heldigvis for meg hadde jeg med meg Håvar sin "verdens beste sovepose"! Og den var verdens beste, iallefall i dette skund. Her kunne jeg krype inn i varmen, skjule alle mine forskyvninger og kjenne på den gamle bållukta i soveposen i stedet for gammelt øl øg røyk!

Etter et par timer våknet jeg likevel opp glad og fornøyd og etter å ha ledd i en time i strekk fant meg og Tore ut at vi trengte virkelig litt luft. Så da skulle vi oppleve Drammen by day, på egenhånd! Siden retningssansen er såpass god som den er var det ikke noe problem. Selv om kaffen på Narvesen var et stort problem. Og når i tillegg mannen på Narvesen ser på meg og spør: "Var det en bra fest i går?" Da fikk jeg panikk og spurte "Ser jeg virkelig så ille ut!!??" Da så han på stempelet mitt på hånden og sier:"Også regner jeg jo med at ei dame av din klasse drar på fest!" Hmm.. av min klasse.. altså... drar på fest... Det kan tolkes mange veier! Og det var da jeg skjønte at jeg også burde utstyrt meg med "du er i Drammen" pakka mi på dagtid også!

Da vi kom tilbake og hadde skrytt over at Drammen var et bra sted med både svømmehall, fotballbane og isbane lagde Nansy oss noen Ostis før vi satte oss i bilen og dro tilbake til vårt kjære Oslo, som nå føltes som verdens tryggeste sted å være!

Takk Steffi for et fantastisk Drammensopphold. :D Glad i deg gamle mann!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar